Stefans inspirerande lektioner :)

Snön kom, fast varade bara 20 sekunder innan allt försvann igen. Går upp, äter frukost, hoppar på bussen på samma ställe som man har gjort nu i 1½ år, börjar bli väldigt upprepande. Samma gråa stig förbi dagiset där man ser alla de små barnen som leker med varandra utan att de inser att deras 9 långa år (minst) börjar.
Efter det kommer skolan, går förbi Liselott varje morgon och säger hej till henne. Ibland så är hon så pass klistrad vid skärmen eller telefonen att hon inte en skulle reagera om en atombomb exploderade precis utanför hennes rum. Bort till sitt skåp som står runtom hörnan där man hänger av sig sin jacka och väska om man nu brukar ha med sig den. Där efter tar man sin dator och laddare, samt hörlurar som är otroligt viktiga och därefter börjar man promenera i lagom takt till sin lektion.

Fast nu är klockan långt förbi morgonen. Lunchen har passerat och nu sitter man på Stefans inspirerande lektion. Vi snackar om allt från barnarbete till franska ostar och viner. Väldigt spännande. Något är speciellt med denna lektion idag, tror att det är Stefans röda skjorta som han har på sig.
Något speciellt är det med den, tycker faktiskt at han passar i den röda skjortan fast han borde nog ha mörka jeans istället för att par slitna ”gamla” jeans från Dressman.
Fast idag har faktiskt Stefan varit rätt duktig som har varit vaken under hela sin egna lektion än vad han brukar att vara faktiskt, men hans kommentar när man snackade med honom var:
”Ser man samma film 3 gånger och har lunch så måste man ha en liten tupplur efter lunch när man är i min ålder.” – Stefan Nordqvist

Sofi upptäckte dessutom att det var jag som var Muppmonstret och hon har jagat mig otroligt länge men har aldrig vetat att det har varit jag. Funderar också lite på att göra detta till min privata/personliga blogg eftersom jag skriver bättre på denna än på min skolblogg.

Sitter fortfarande (efter snart en månads tid) och lyssnar på Phobia som har gått om och om på mobilen. Faktiskt väldigt bra musik enligt mig och några andra som har hört det.
Har inte så jätte många besökare på min blogg längre, har Muppmonstret dött ut tillsammans med Bloggmonstrets nedergång?

Äsch, får väl snart gå ut officiellt och berätta vem som är Muppmonstret, men samtidigt är det skoj att vara en liten anonym fuck-o som de säger i Army Of TWO (japps, jag är en spel geek vissa dagar)

Intoxicated eyes.

Kommentarer
Postat av: Christoffer

fuck-o, who says that XP

2008-11-21 @ 10:54:56
Postat av: Stefanhum

Suverän beskrivning att tillståndet på skolan. Du har däremot fel när du tror mina jeans är från Dressman. Du får bli mer uppmärksam!

2008-11-21 @ 13:05:07
URL: http://stefanshumblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0